loading...
مصطفی دیدا
مصطفی دیدا بازدید : 6 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)

آیا احتمال  ذوب شدن  چربی‌ شکم با ورزش وجود دارد؟پاسخ این پرسش بله می‌باشد اما با یک سری شرایط.ورزش سبب سوزاندن کالری‌ها میشود.در واقع هر تکانی که انسان انجام میدهد سبب سوختن کالری‌ها میشود.نفس کشیدن، باز و بسته کردن چشم و خاراندن گوش نیز سبب سوزاندن کالری‌ها میشود.

 

اما سوزاندن کالری‌ها به این معنا نیست که شما در حال چربی‌ سوزی هستید مخصوصاً در ناحیه شکم.برای چربی‌ سوزی مقدار کالری که در روز میسوزانید باید بیشتر از کالری دریافتی باشد.در انسان میزان کالری مصرفی بر اساس کالری حساب میشود.

ما به راحتی‌ میتوانیم با نگاه به بسته بندی محصولات غذایی از سطح انرژی و کالری آنها آگاه شویم.

 

برای سوزاندن چربی‌‌های ناحیه شکم شما اول از همه مجبورید بیشتر از کالری دریافتیتان در روز کالری بسوزانید.

مصطفی دیدا بازدید : 1 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کلسترول خونتان بالاست؟

کلسترول خون
مصرف انواع مغزها و آجیل خام در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد مصرف انواع مغزها و آجیل خام در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

در این تحقیق، 25 مطالعه مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مصرف روزانه حدود 67 گرم انواع مغزها، سطح کلسترول تام خون را به میزان زیادی کاهش می دهد.
افزایش کلسترول خون یکی از عوامل پرخطر در بروز بیماری های قلبی- عروقی و حملات قلبی به شمار می رود.

البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که مغزها به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، کالری بالایی دارند، بنابراین مصرف بی رویه آنها نه تنها اثرات مفید این خوراکی را خنثی می کند بلکه موجب افزایش وزن و چاقی می شود. بنابراین توصیه می شود برای بهره مندی از اثرات مفید مغزها، مقدار کمی آجیل خام در رژیم غذایی روزانه خود لحاظ کنید.

منبع : سیمرغ

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 1 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

تماشای فیلم های استرس زا برای قلب های ضعیف خطرناک است

تهران-ایرنا-پژوهش مشترک دانشگاه لندن و بیمارستان سنت توماس نشان می دهد که تماشای فیلم های استرس زا باعث بی ثباتی در حرکت ماهیچه های قلب و افزایش فشار خون می شود.

 

به گزارش ایرنا از بی بی سی،به گفته پژوهشگران تماشای فیلم استرس زا برای افرادی که قلب آنها ضعیف و بیمار است می تواند خطرناک باشد.

پژوهشگران شرایط جسمی 19 داوطلب را به هنگام تماشای بخشی از یک فیلم استرس زا را زیر نظر گرفتند.

دانشمندان علوم پزشکی معتقدند که تغییرات در ضربان و کارکرد قلب به طور خود ارادی به سیستم عصبی مربوط می شود.

پژوهشگران می گویند این اولین باری است که تاثیرات استرس و فشار عصبی و روحی روی بدن انسانهایی که هوشیار هستند سنجیده شده است.

در پژوهش های پزشکی که قبلا انجام شده تاثیرعواملی نظیر استرس و فشار عصبی شدید در تغییر ضربان قلب و حتی مرگ ناگهانی ثابت شده بود.

در این پژوهش محدود که نتایج آن در مجله پزشکیˈجریان خون، آریتمی و الکتروفیزیولوژیˈ چاپ شده، پژوهشگران تاثیر تماشای فیلمهای استرس زا روی ضربان قلب و سرعت تنفس تعدادی از بیماران بالغ را که به خاطر بیماریهای قلبی تحت درمان هستند، بررسی کرده اند.

پژوهشگران در این آزمایش یک بخش پنج دقیقه ای از فیلم ˈمرز عمودیˈ را به بیماران نشان دادند که صحنه های خطرناک و مهیجی از صخره نوردی و سوانحی است که درجریان آن اتفاق می افتد.

از طریق الکترودهایی که در دریچه های قلب این بیماران نصب شده بود، تاثیرات ناشی از تماشای این فیلم و تغییراتی که در کارکرد قلب بیماران ایجاد کرد اندازه گیری شده است.

نتایج این آزمایش نشان داد که ضربان قلب افراد تغییر کرده و بی ثبات تر شده است و سرعت تنفس آنها نیز افزایش یافته و به طور متوسط در هر دقیقه دو بار بیشتر نفس می کشیدند.

دکتر بن هنسون از بخش مهندسی مکانیک دانشگاه لندن و یکی از مسئول این تحقیقات گفت که نتایج آزمایشها به درک بهتر از تاثیر فشارهای عصبی و روحی روی قلب انسان کمک زیادی خواهد کرد.

وی افزود:این اولین باری است که تاثیر این عوامل به طور مستقیم اندازه گیری می شود و هر چند میزان تاثیر آن روی هر یک از افراد متفاوت بود ولی در مورد همه آنها کار ماهیچه های قلب تغییرکرد. تاثیر آن روی کسی که قلب ضعیفی داشته باشد و یا فشار و استرس های بیشتری به او وارد شده است می تواند فلج کننده و خطرناک باشد.

این تاثیرات روی افرادی که قلب ضعیفی دارند و یا قبلا فشارهای عصبی و استرس شدیدی به آنها وارد شده می تواند فلج کننده و خطرناک باشد.

دکتر بن هنسون از دانشگاه لندن می گوید:نکته جالب این است که وقتی که از داوطلبان خواسته شد که شیوه نفس کشیدن خود در لحظات تماشای فیلم را تکرار کنند پژوهشگران متوجه شدند که ماهیچه های قلب آنها مثل دقایق تماشای فیلم واکنش نشان ندادند.

از این نکته می توان نتیجه گرفت که تاثیر فیلم استرس زا روی کارکرد ماهیچه های قلب به سرعت تنفس ارتباط نداشته و به گفته پژوهشگران در حقیقت تاثیر مستقیم و مستقل سیستم عصبی افراد در واکنش به تماشای فیلم بوده است.

دکتر هنسون یادآوری می کند که تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال برای افرادی که بیماریهای قلبی دارند خوب نیست چون بایگانی بیمارستان نشان می دهد که همزمان با مسابقات مهم و پرهیجان فوتبال تعداد بروز عارضه های قلبی در مورد این گروه از بیماران افزایش یافته است.

مصطفی دیدا بازدید : 1 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

6نکته برای داشتن شکمی تخت و صاف!

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

6نکته برای داشتن شکمی تخت و صاف!

همه‌ی ما آرزو داریم تا شکمی صاف مانند شکم  مدل‌ها و سلبریتی‌ها داشته باشیم. اما برای اکثر ما، داشتن چنین شکمی تنها گفتنش ساده است!                          

 به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعث خواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.                             

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به  شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.                          

  1 - وعده‌های کم حجم تر                         

زمانی که رژیم هستید هیچگاه وعده های غذاییتان را نادیده نگیرید. در عوض، هر سه چهار ساعت یکبار وعده‌ی غذایی کم حجم تری بخورید. اینکار کمک خواهد کرد تا چرخ سوخت و ساز بدنتان بچرخد، و هنگام شام به وسط  غذاها شیرجه نزنید!                       

 2 - آرام بجوید                             

ممکن است نفخ هم باعث شود تا شکمتان بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست بنظر بیاید. پس آرام و به اندازه جویدن می‌تواند کمک کند تا هوای کمتری قورت دهید و البته هضم غذایتان هم راحت‌تر خواهد شد.                       

  3 - مشت بزنید                        

بله، مُشت! بوکس ورزشی عالی برای به فعالیت در آوردن عضلات مرکزی بدن شماست و می‌تواند برای بدست آوردن شکمی تخت به شما کمک کند. از رقص پا و پیچ و تاب خوردن کمرتان گرفته تا پرتاب کردن مشت‌هایتان، هر چه که فکرش را بکنید روی عضلات شکمتان کار می‌کند، عرقتان را در می‌آورد و کلی هم کالری خواهد سوزاند؛ همزمان، کل بدنتان را هم تقویت می‌کند!                                

 4 - نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید                          

 استرس نیز می‌تواند باعث شود تا چربی‌هایتان در اطراف بخش‌های میانی بدنتان اندوخته شود. زمانی که استرس داشته باشید ماده‌ای بنام کورتیزول در بدنتان ساخته میشود که همانند یک هدایتگر امواج چربی‌ها را به سمت بخش‌های میانی بدنتان روانه می‌کند. نگرانی و استرس‌هایتان را کنار بگذارید و تفاوت را در بدن و زندگیتان ببینید!                       

 5 - پروتئین بیشتر                        

مطالعات نشان داده‌اند که پودرهای پروتئین به صاف شدن شکم  کمک می‌کنند، مخصوصا پروتئین وی. حداقل چند بار در هفته یک نوشیدنی پروتئینی مصرف نمایید و ببینید که چربی‌هایتان می‌ریزد!                     

  6 - اکتیو باشید                      

 چربی شکم شما عاشق این است که فعالیتی نداشته باشید. اشتباه نکنید، نیازی به یک ساعت ورزش روزانه در باشگاه نیست، فقط کافیست از روی مبل بلند شوید و کاری بکنید! چه راه رفتن در پارک، چه شنا و چه رقصیدن، بهرحال فعال باشید و عرق بریزید تا سوختن چربیهای شکم تان شروع شود.

 

منبع : فیت نس مگزین

 
مصطفی دیدا بازدید : 4 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غذاهایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید!

این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید.

غذاهایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید!

این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این مقاله فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت تر بخوابید.                

 1. ماست                         

 بدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.                  

  2. موز                        

 موز سرشار از پتاسیم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.                 

3. نخود                        

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.                    

 4. ماهی                   

ماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.                         

 5. شیر گرم پیش از رفتن به رختخواب                     

شیر مقدار زیادی کلسیم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرام بخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.             

  6. برنج                      

غذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!                    

 7. آب آلبالو                     

به بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.                         

 8. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم               

 گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.                       

 9. کلم و کلم پیچ                  

 سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

منبع : تناسب اندام

 

مصطفی دیدا بازدید : 6 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

                                                             

 

 

اگر بعد از هر نوع سوختگی، بر روی موضع سوختگی، ترکیب

 ذیل را سریعاً بمالید، در جلوگیری از عوارض سوختگی از جمله تاول و

 رفع سوزش بسیار مفید است.

 

یک قاشق چای خوری جوش شیرین به علاوه یک استکان روغن زیتون و

 یک  عدد سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و بلافاصله روی محل سوختگی بمالید.

  

 

 

 

 

گذاشتن اطوی داغ درمان اورژانسی برای تسکین درد سنگ کلیه  

 

کسانی که از درد سنگ کلیه رنج می برند برای تسکین موقت آن به جای خوردن

قرص های شیمیایی که جز عوارض بسیار؛ سودی به همراه ندارند، می توانند به روش

 ذیل عمل نمایند. حوله ای را آماده کنید و از پشت کمر بر روی کلیه هایتان قرار دهید،

سپس اطویی را داغ کرده و به تدریج روی حوله بکشید تا کلیه های شما گرم شود. دقت داشته باشید که گرما به حدی نباشد که باعث سوختن شود.

 

این کار را چند مرحله انجام دهید خواهید دید که درد کلیه هاتان به آرامی تسکین خواهد یافت.گفتنی است در زمان های گذشته از آجر داغ به جای اطو استفاده می کردند.

 

ضمناً باید متذکر شد که برای درمان سنگ کلیه، داروی گیاهی و درمان مربوطه وجود دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 793