loading...
مصطفی دیدا
مصطفی دیدا بازدید : 3 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

[تصویر: 14666_370.jpg]

علامه مصباح یزدی:

من از شخص سید حسن نصرالله شنیدم که گفت:

«اسرایلی ها به نیروهای حزب الله حمله میکردند ، ولی پس از عقب نشینی

حزب الله، نیروهای اسرایلی پیشروی نمیکردند . دلیل را که از سربازان

اسرایلی جویا شدند ، آنها گفتند: مردانی با لباسهای سفید با شمشیر با ما

میجنگیدند....!!


مصطفی دیدا بازدید : 3 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)




گنجینه ها

 

 

خلیج فارس آن همه ماهی دارد که می‌شود دویست کشتی صید صنعتی -از آن کشتی‌هایی که ماهی‌ها را دویست کیلو دویست کیلو در حلق‌های بزرگ و وحشتناک خویش هُرت می‌کشند- سالی دویست میلیون ماهی دویست‌ کیلویی بگیرند، اما کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که یکی مثل «مهدوی» یا «بیژن گُرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسد: «این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟» هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمی‌خورد، اما به کار آخرت عشاق می‌آید، که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق...
شهید آوینی

***

به گزارش خبرگزاری فارس، سال 1366، سال آغاز اولین دور از جنگ‏هاى دریایى میان قواى نظامى جمهوری اسلامی ایران و ناوگان متجاوز خارجى بود که این جنگ در ادبیات سیاسى با نام «جنگ اول نفت‏کش‏ها» شناخته مى‏شود.

مسئولیت اصلى عملیاتى در این میدان، بر عهده نیروى دریایى سپاه پاسداران بود و روش عملیاتى سپاه بر استفاده از قایق‏هاى کوچک تندرو موسوم به «عاشورا» و «طارق» تکیه داشت.

نقطه اوج این جنگ، طرح ناکام حمله به بندر نفتى «رأس الخفجى» و عملیات موفق سرنگون ساختن هلى‏کوپترهاى نیروى دریایى آمریکا بود که توسط «ناو گروه‏هاى قرارگاه نوح نبى(ع)» به فرماندهى شهید «نادر مهدوى» به اجرا درآمد.

 در جریان «عملیات شهادت‏طلبانه» علیه هلى‏کوپترهاى آمریکایى، اکثر اعضاى این ناو گروه به شهادت رسیدند، اما بدون شک 16 مهر ماه 1366 را بواسطه رویارویی مستقیم با "شیطان بزرگ" در خلیج فارس، باید یکی از درخشان‌ترین مقاطع ‌تاریخ دفاع مقدس دانست .

مصطفی دیدا بازدید : 2 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
شهدای جنگ نفتکش ها

 

 

بچه هایی که به آب زدند از جنس همان هایی بودند که در خشکی می جنگیدند، از جنس همان همت ها، خرازی ها، باکری ها و ... .

اما چرا!! ؟ چرا اینقد بی تفاوتی ؟! کمی توجه به این شهدا، همان هایی که راه را برای شما و ما هموار کردند چیزی را کم نمی کند.!!!

واقعا برایم جای سوال است که چرا شهدای دریایی بوشهر، به این اندازه گمنام واقع شده اند؟؟!!!

برایم حتم است که تا الان جوانان نسل سومی اسمشان را نشنیده اند.!!!

شهدای بوشهری که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، نقش به سزایی داشته اند، شما قضاوت کنید، چرا نام و نشانی از آن ها نباید باشد؟؟؟

فکر نمی کنم پاسخگوی جان فشانی و از خودگذشتگی شان این باشد که در تقویم یادشان، تنها یک روز اختصاص داده باشیم، آن هم سالگرد عروجشان.

چرا صداوسیما برای برنامه های بی قید و بند وقت دارد ولی برای شهدا نه!!! 


برچس
روز مردونگی صاحبان سنگرمون مبارک

یه روزی بود که خیلی ها دل تو دلشون نبود . آخه یه عده ای میخواستن دریاشون رو، خلیج همیشه فارسشون رو خلیج عرب بنامند، غیرتشون قبول نکرد که بمونن تو خونه هاشون و دست روی دست بذارن تا هرکس هر غلطی دلش خواست انجام بده.

اونا جونشون رو حالا دادن برای ما، برای یه قطره از آب دریاشون، برای یه ذره خاکشون، ولی خداییش ماها براشون چیکار کردیم؟؟؟

اونا مردونگی کردن و جونشون رو دادن برا ناموس کشورشون و حالا بعضی از مردای کشورشون دستی دستی غیرتشون رو کنار میذارن و اوضاع حجاب خانماشون شده .....

فقط شرمندگی می مونه و شرمندگی.

روز مرد روز ازخودگذشتگی مردای مردی که از جونشون گذشتن تا نامسشون، یه ذره از خاکشون و یک قطره از آّب دریاشون به دست دشمن نیفته،

مصطفی دیدا بازدید : 1 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 سؤالات بسیار و متفرقه‌ای در باره‌ی احکام ازدواج موقت مطرح می‌گردد. با تذکر یه این مهم که آن چه ذیلاً ایفاد می‌گردد کلیات است و هر کس باید برای اطلاع دقیق‌تر از آخرین استفتائات با مرجع تقلید خود مرتبط باشد، توجه کاربران گرامی به نکات ذیل جلب می‌شود.

الفعقد ازدواج تنها طریق مشروع و سالم در برقراری ارتباط همسری بین زوجین است و در این امر فرقی بین ازدواج و دائم نمی‌باشد. پس طرفین پس از جاری شدن عقد، زن و شوهر یک دیگر محسوب می‌گردند و تنها تفاوت در این امر این است که در عقد موقت، پایان این ازدواج از پیش تعیین و توافق شده است.

ب تفاوت‌هایی در تعهدات زن و مرد در ازدواج موقت با ازدواج دائم وجود دارد، از جمله آن که:

   1. - ذكر نشدن مهر در عقد دائم، عقد را باطل نمى‏سازد ؛ بر خلاف عقد موقت.

2. - زن و شوهر در عقد دائم از یكدیگر ارث مى‏برند ؛ بر خلاف عقد موقت.

3. - جایز نیست زن و شوهر در عقد دائم شرط كنند كه نزدیكى انجام نگیرد ؛ بر خلاف عقد موقّت (زن می‌تواند شرط کند که نزدیکی صورت نگیرد، اما اگر بعداً راضی شد، مانعی ندارد)

4. - شوهر در عقد دائم باید نفقه زن را بپردازد ؛ برخلاف عقد موقّت.

5. - زن در عقد دائم بدون اجازه شوهر نمى‏تواند بیرون برود ؛ ولى در عقد موقت مى‏تواند ؛ مگر آنكه باعث تضییع حق شوهر شود.

6 - ذكر مدت در عقد دائم لازم نیست ؛ ولى در عقد موّقت باید حتماً مدّت ذكر شود. (چنانچه از تعیین زمان غافل شوند، عقد نکاح موقت به عقد  دائم بدل  خواهد شد و عقد منعقده ، دیگر، منقطع نیست و تمام احکام دائم بر این عقد بار خواهد شد – یعنی حتی برای جدایی باید صیغه طلاق جاری کنند و احکام طلاق بر آنها مترتب می‌باشد).

ج صرف رضایت بین زن و مرد یا نیّت قلبی کافی نیست و حتماً باید صیغه عقد (دائم یا موقت) جاری شود. برای عقد موقت حتماً باید زمان و مهریه از پیش تعیین شده باشد.

د بنا بر احتیاط، خطبه‌ی عقد (که ایجاب از طرف زن و قبول از طرف مرد است) باید به عربی صحیح خوانده شود. و طرفین خودشان می‌توانند این خطبه را بین خود جاری کنند و نیازی نیست که حتماً دیگری را وکیل بگیرند. به عنوان مثال در عقد موقت، پس از آن که زمان و مهریه تعیین شد، زن به قصد انشاء، یعنی به قصد محقق شدن این ازدواج بگوید: «زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلوُمَةِ عَلَی المَهْرِ الْمَعْلُومِ» و مرد نیز به قصد انشاء بگوید: «قَبِلتُ»، صحیح است و عقد منعقد شده است.

اما اگر (بنا به اجازه بسیاری از فقها) به زبان دیگری (مثلاً به فارسی) می‌خوانند، حتماً باید لفظ ازدواج یا نکاح آورده شود. مثلاً اگر زن بگوید: «خود را در مدت معلوم و با مهر معین شده به ازدواج تو در آوردم» و مرد نیز بگوید: «قبول کردم»، عقد ازدواج موقت محقق شده است.

- دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می‏دهد، اگر بخواهد ازدواج دائم یا موقت کند، چنانچه باکره باشد، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد و اگر به واسطه ازدواج دائم یا موقت باکره نباشد، اذن پدر برای او لازم نیست و اگر پدر یا جد پدری او زنده نباشند، کسب اجازه از دیگران (مثل مادر یا برادر یا عمو و دایی و ...) لازم نیست.

توضیح: برخی از فقها «اذن پدر برای دختر باکره» را «احتیاط واجب» دانسته‌اند، و در احتياط واجب مقلد می‌تواند به مرجع تقليد ديگری رجوع نمايد.

مصطفی دیدا بازدید : 1 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خوزستان، ديار مردان ايل عشق

خوزستان، ديار مردان ايل عشق

رد پاي عشق در خوزستان _ اين ديار خون و شرف _ بر جا ي مانده است. 

خورشيد از مشرق سرزمين ني و نفت و نخل طلوع  مي كند و در جغرافياي انسانيِ استوايِ عشق ، مرز مردي و نامردي در بلد سبز ايثار رقم مي خورد.

 

اينجا همه عشق در برابر ناپاكي و تيره گي ايستاد . اينجا نخلها عاشقانه شهيد شدند تا شهد آزادگي كام عدالت جويان را حلاوت بخشد. 

اينجا ديار مردان قبيله آفتاب است، سرزمين مردمان ايل عشق كه در هنگامه خوف و خطر «عشق» را تنها نگذاشتند و پاي بر پايمردي فشردند تا خيال واهي آناني كه «قصد تغيير نقشه خوش رنگ خوزستان » را داشتند به تباهي كشانده شود.

 

مرداني از جنس حرير و آئينه، از جنس نور و زمزم كه صبحگاهان با يك جرعه «كوثر» سر بر افلاك مي سائيدند و شبها در نازكاي زندگي در سجده اشك خويش غوطه ميخورند. عاشقاني صادق كه با يك نگاه عارف مهربان جماران خانه اي از خيمه عشق در طلائيه ساختند و چادري از جنس محبت و مقاومت در شلمچه برپا نمودند تا بمانند براي تاريخ ترك خورده... .

« از آن همه ديروز » صبوري و ايستادگي مردان و زنان خوزستان خونرنگ ، ايران اسلامي آباد شد و بهار سازندگي رونق گرفت و به راستي كه «هستي» امروز ما مديون سرخ پيشگان سبز سيرت است كه با پيشاني بند «يا زهرا (س)» دستان خود را به آسمان هديه دادند تا هيچ قدرتي بر اين ملت و كشور «دست درازي» نكند و پاهاي خود را نثار قدوم مولاي خويش نمودند تا چكمه پوشان بي غيرت پاي بر خاك مقدس زرستان  ايران اسلامي نگذارند.

 

امروز شهيدستان خوزستان بر سنگفرش سرخ لاله هايي استوار است كه در هشت قصل عاشقي جز بهار فصلي ديگر نگشودند و در برگ برگ كتاب تنومند تاريخ نمناك اين ديار جزء صفحات مقاومت تورق نكردند، وارستگاني چون دقايقي، علم الهدي، بقايي، جهان آرا، هاشمي، حكيم و هزاران نيلوفر آبرو كه در دشت خوزستان آراميده اند.

 

پاسداشت ياد و راه لاله هاي خونرنگ و ناز اين ديار در پرتو دلدادگي به نگاه محبت آميز ولايت و نگهباني از حريم آلاله هاي انسانيت و سجده بر شوريدگي و عشقبازي آنان در چله نشيني حضرت دوست است. ياد سبز ستارگان بي افول ، شهيدان والامقام و بلند مرتبه خوزستانِ شقايق خيز در دلهايمان پايدار باد.

 

مصطفی دیدا بازدید : 6 شنبه 27 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
ناگفته‌های خواندنی خانواده‌های شهیدان هسته‌ای/ تنها جایی که مصطفی عصبانی می‏شد و تنها وقتی که داریوش آرام و قرار نداشت

گروه استان‏ها- فارس: همایش بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‏ای به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این شهر با حضور خانواده‏های معظم شهیدان علیمحمدی، رضایی‏نژاد، احمدی‏روشن و قشقایی در شیراز برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، در این همایش که با استقبال پرشور شیرازی‏ها برگزار شد، همسر شهید علیمحمدی، همسر شهید رضایی‏نژاد، پدر و مادر شهید احمدی‏روشن و همسر و فرزند شهید قشقایی به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.

در این همایش همچنین دکتر کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخنرانی کرد.

گزارش کامل این همایش در ادامه آمده است:

آثار شهادت در جامعه

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند متعال به بنده‏هایش این است که راه باز گشت را بسته نگذاشته است، گفت: این‏گونه نیست که اگر کسی با آلودگی‏هایی که در دلش تیرگی ایجاد کرده، راه برگشت نداشته باشد؛ "ان الحسنات یذهبن السیئات"

دکتر باقری لنکرانی اظهار داشت: گاهی سیاهی، پلیدی و ناپسندی جامعه را تحت تاثیر قرار می‏دهد، اینجا تکلیف چیست؟ چه اتفاقی باید بیفتد تا سیاهی‏های جامعه تبدیل به نیکی و روشنایی تبدیل شود؟ آیا آن جامعه‏ای که در آن پلشتی‏هایی هست، راهی برای اصلاح ندارد؟

وی با بیان اینکه بنا بر فرمایش بزرگان، یکی از مهم‏ترین کارهایی که نورانیت را به جامعه بر می‏گرداند، امر به معروف ونهی از منکر است، افزود: اگر در جامعه‏ای بدی پیش آمد، آنچه که می‏تواند جامعه را مجددا به نورانیت برساند امر به معروف و نهی از منکر برای اقامه حدود الهی است.

لنکرانی شهادت در راه خدا را بالاترین راه‏کار در زدودن پلشتی‏های جامعه بر مبنای دین اسلام توصیف کرد و گفت: یکی از مهم‏ترین آثار شهادت در جامعه این است که نورانیت و پاکی و روشنایی را به جامعه برگرداند.

وی ادامه داد: شهید مطهری در باب شهادت، هم با استدلال کلامی، هم با استفاده از قرآن و روایات و هم با استفاده از نظام فلسفه تاریخی تبیین کردند که شهادت روشنایی را به جامعه بر می‏گرداند.

به گفته سخنگوی جبهه پایداری هر وقت خدا می‏خواهد که یک خیر و برکتی را به جامعه ما عنایت کند، مقدماتش با شهادت پاک‏ترین و مخلص‏ترین افراد جامعه فراهم شده است.

لنکرانی افزود: در هفته‏های گذشته دیدید که خون این شهیدان عزیز، آن هم در روزگاری که گمان بر این بود که باب شهادت بسته شده است، زمینه‏ساز بسیاری از پیشرفت‏ها و برکات در جامعه ما شد و بعضی از بزرگان گفتند بخش مهمی از این حضور نورانی 22 بهمن و 12 اسفند، مرهون خون این شهدای عزیز بود.

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه "این سخنان از باب تعارفات و مبالغه‏گویی نیست و واقعیاتی است که اسلام به ما یاد داده است"، اظهار داشت: خدا را شکر می‏کنیم که در جامعه‏ای زندگی می‏کنیم که اگر هم در آن ناپاکی‏ها و پلشتی‏هایی هست، خدای متعال باب شهادت را باز گذاشته و این باب شهادت پاکیزه کننده این جامعه است.

وی تصریح کرد: مقام شهادت مقامی نیست که هر کس و ناکسی بتواند ادعای وصول به آن را بکند، بلکه کسانی به این مقام می‏رسند که از خود گذشته باشند و به خدای متعال رسیده باشند و این را هم نه در تعارفات و خیال خودشان بیان کنند، بلکه در واقعیات زندگی‌شان، این موضوع ملموس و روشن باشد.

لنکرانی با بیان اینکه این شهدای اخیر، شهدای والا مقامی هستند که از خود گذشتگی و به خدا پیوستگی و تلاش مداوم و بی‏وقفه، مخلصانه و گمنامانه از خصوصیات برجسته آنها بود، گفت: بسیاری از این بزرگان را که بزرگان واقعی کشور ما هستند، خیلی‏ها نمی‏شناسند، چه بسا کسانی که در برخی امور دستی داشتند، شناختی از اینها داشته باشند، حتی بعضی از خانواده این شهیدان نیز می‏گفتند که برای خود ما مقام این شهید تا قبل از شهادتش ناشناخته بود.

وی ادامه داد: بر اساس روایات ما بسیاری از اولیای خدا گمنام هستند، افزود: این شهیدان گمنام مخلص، پرتلاش و ایثارگر زمینه‏ساز وصول به شهادت بودند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه داستان این عزیزان شهید از یک منظر می‏تواند طراز زندگی ما باشد، تصریح کرد: همه انسان‏ها در زندگی‏شان طراز یابی می‏کنند، یعنی می‏بینند با این امکانات وتوانمندی‏ها و اوضاع و احوالی که هست و شرایط درونی و بیرونی که در آن به سر می‏بریم، به کجا می‏توان رسید.

لنکرانی تاکید کرد: این شهیدان بزرگوار یک طراز جدیدی برای نسل جوان و نسل دانشگاهی ما رقم زدند، این شهیدان حجت پایداری را برای ما کامل کردند و دیگر امروز کسی نمی‏تواند بگوید که نمی‏شود در جامعه کار کرد، نمی‏شود در این جامعه پیشرفت علمی داشت، نمی‏شود مخلصانه و با پرهیز از نام و نشان یافتن خدمت کرد و این دیگر از کسی پذیرفته نیست و این شهدا حجت آشکاری برای ما هستند که می‏شود این کار را انجام داد.

وی اظهار داشت: این شهدا به ما نشان می‏دهند "ما می توانیم" که امام(ره) به ما یاد دادند، یک حرف مجازی نبود، بلکه واقعیتی غیر قابل انکار بود.

لنکرنی با بیان اینکه امروز دیگر کسی نمی‏تواند بهانه بیاورد که این راه رفتنی نیست، تصریح کرد: این شهدا حجت بالغه الهی بر ما هستند و همان طور که قرآن اشاره فرموده، ان‌شاء الله همه ما باید این را وجهه همت خود قرار دهیم که مصداق آیه" مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا " باشیم و آن پیمان و آن پایداری در مبانی اصول را با چیز دیگری معاوضه نکنیم.

تاریخ درباره اقدامات شهیدان هسته‏ای قضاوت خواهد کرد

همسر شهید رضایی نژاد به عنوان نماینده خانواده شهیدان در سخنانی با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش به چند ویژگی مشترک این شهیدان اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی مشترک این شهیدان وطن‏پرستی این افراد بود و به‌رغم تهدیدهایی که می‏شدند،  تا زمانی که جان‌شان را فدا کردند و بزرگ‏ترین دارایی‏شان را در این راه تقدیم کردند، به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کردند.

مصطفی دیدا بازدید : 1 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 نام: شهید عبدالکریم هاشمی نژاد

محل تولد: درسال 1311درشهرستان بهشر از استان مازندران

محل شهادت: تیرماه 1360 توسط منافقان کوردل

 محل دفن : دارُالزُهد حرم علی بن موسی الرضا (ع)

منبع: کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک

 

زندگی نامه

شهید عالی قدر درخانواده ای مُتدین ومستضعف دیده به جهان گشود دوران کودکی اودرخفتان رژیم شیطانی پهلوی درمغازه ی کوچک نفت فروشی سپری شد. ا و در اوج جوانی به حوزه ی علمیه آیت الله کوهستانی رفت وپس ازآموختن دروس ابتدایی فقه وارد حوزه ی علمیه ی قم شد ونزد اساتید بزرگی درس را آموختند. وی درسال 1335 با بانویی از نوادگان اطهر(س) ازدواج نمود و در سال1340 درشهر مقدس مشهد اقامت گزیدند .

(فعالیت های سیاسی او)

اودر زمینهای سیاسی ومذهبی فعالیت های زیادی انجام می داد و به جوانان درس اخلاق وفقه می آموختند حتی به خاطر این کارها چندین بارتوسط ساواک دستگیرشدند و به کار خود ادامه دادند از دیگر کارهای او این بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کمک دوستانش پادگان لشکر 77 وپادگان مشهد را از دستبُرد افراد فرصت طلب حفظ کردند و او حتی چندین بار از پذیرش شغل های دولتی امتناع کردند وتنها درآمد ایشان  ازطریق سخنرانی ها وتالیف کتاب بود.

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 0 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فرازهايي از صد وصيت نامه شهداي جنگ تحميلي              

وصيت نامه شهيد محمود احمدي
دست ازاين ماه تابان [امام خميني] برنداريد كه روزنه ي اميد مستضعفان جهان و ايران است. پيرو خط امام كه همان خط حزب الله است باشيد.

وصيت نامه شهيد غلامحسين ارباب رشيد
"با مردم برخورد اسلامي داشته باشيد، در راه اسلام و قرآن قدم برداريد و مواظب باشيد كه شيطان باعث دوري شما از خدا نگردد."

وصيت نامه شهيد حسين برهاني
 
اي ملت بدانيد امروز مسئوليتتان بزرگ و بارتان سنگين است و بايد رسالتتان را كه پاسداري از خون شهيدان است انجام دهيد و تنها با اطاعت ازروحانيت متعهد و مسئول كه در راس آن ولايت فقيه مي باشد و امروز سمبل آن امام بزرگوار امت قادريد اين راه را ادامه دهيد.
خواهرانم! در تربيت فرزندانتان بكوشيد و حجاب را رعايت كنيد، زهراگونه زندگي كنيد.....
سفارشم اين است، مردم! به ياد خدا و روز جزا باشيد پيرو ائمه اطهار باشيد، كه .....
مردم! امام زمان (عج) را فراموش نكنيد. مردم! دنباله رو روحانيت باشيد كه چراغ راه هدايتند.....
از امام اطاعت كنيد كه عصاره اسلام است، او را تنها نگذاريد كه نماينده حجه بن الحسن (ع) است.

وصيت نامه شهيد مجيد پازوكي
"درود بر امام امت، نايب بر حق امام زمان (عج) حضرت امام خميني كه هرچه داريم از وجود با بركت ايشان است كه اسلام و امت اسلامي را بعد از هزاروچهارصدسال دوباره زنده نمود. قدر امام را بدانيد و خالصانه پيروش باشيد، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي امانت الهي هستند وظيفة همه ما پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن است. صلاح دنيا و آخرت ما در پيروي از ولايت فقيه مي باشد.فعالانه در مسائل انقلاب و اجتماع شركت نماييد. حضور گسترده و آگاهانة مردم ضامن انقلاب و اصول آن است. در نماز جمعه شركت كنيد و شعائراسلام را زنده تر كنيد.

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی نوید شاهد

مصطفی دیدا بازدید : 1 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

سردار سپاه اسلام شهید دکتر مصطفی چمران

سال تولد: 1311                                   محل تولد: سرپولک تهران

تاریخ شهادت: 30/3/1360                    محل و نحوه شهادت: سوسنگرد٬ دهلاویه توسط خمپاره ی نیروهای بعثی

فعالیت های بعد از انقلاب

-                    تشکیل نخستین گروه سپاه پاسداران در سعد آباد

-                    فرماندهی عملیات منطقه کردستان

-                    وزیر دفاع در سال ۱۳۵۹توسط امام خمینی (ره)

-                    نماینده مردم تهران در سال ۱۳۵۹

-                    تشکیل ستاد جنگ های نامنظم در اهواز

-                    عضو شورای عالی دفاع

قسمتی از وصیت نامه ی شهید:برای مرگ آماده شده ام و این امری است طبیعی و مدت هاست که با آن آشنا هستم ولی برای اولین بار و صیت می کنم خوشحالم که در چنین راهی به شهادت می رسم. تو ای امام لحظه ای از حق منحرف نمی شوی و همچون کوه در مقابل طوفان حوادث آرام و مطمئن به سوی حقیقت قدم برمی داری و من افتخار می کنم و در راه پر افتخارت شربت شهادت می نوشم.  

 

منبع: آمادگی دفاعی

 

کانون فرهنگی هنری ندای کربلا      پایگاه بسیج شهید علی خوردکه

 

                    

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 63
  • بازدید کلی : 815