loading...
مصطفی دیدا
مصطفی دیدا بازدید : 1 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
وهابیون در کمین دختران شیعه ایرانی!

 

در حالیکه هر از چندگاهی پخش اخباری در رسانه ها حاکیست که وهابیون در کشورهای مختلف جهان با ازدواج با دختران آن کشورها در حال ازدیاد جمعیت خود هستند اما این موضوع در کشور خودمان ایران به شدت در حال افزایش هست.

به گزارش زاهدان پرس وهابیون که در سراسر جهان در کشورهای همچون روسیه و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق مانند تاجیکستان ، ازبکستان، قزاقستان، آذربایجان، تاتارستان، گرجستان، چچن، بلاروس و حتی بلغارستان، رومانی، اوکراین در حال تبلیغ عقاید انحرافی وهابیت هستند ؛ همزمان سیاست ازدیاد جمعیت فرقه خود را با ازدواج با دختران آن کشورها به شدت در حال پگیری هستند.

اما در این میان وهابیون کشورهای شیعه را نیز مورد توجه ویژه قرار داده اند بطوریکه بعد از ایران کشوری همچون جمهوری آذربایجان را که پیش از 85 درصد جمعیت شیعه دارد در حال حاضر بیشتر  از دیگر کشورهای جدا شده از شوروی سابق مورد تهاجم اعتقادی وهابیون قرار گرفته است.

وهابیون در طی سالهای اخیر همچنین در بعضی از استانهای ایران سرمایه گذاری بیشتری کرده اند بطوریکه در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان و استانهای همجوارش در این سالها بیشترین میزان رشد جمعیتی وهابی را داشته است.

وهابیون هم اینک در استانهای همچون خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، فارس ، گلستان افزایش جمعیتی قابل توجه ای داشته و در این میان در سالهای اخیر جمعیت قابل توجه ای از آنها نیز به استان تهران علی الخصوص به شهر کرج مهاجرت کرده اند.

این در حالیست که وهابیون رشد جمعیتی خود را در استانهای غیر سنی نشین و مذهبی با ازدواج با دختران شیعه این مناطق به عنوان یک استراتژی درازمدت برای ازدیاد جمعیت فرقه وهابیت در ایران دنبال می کنند.

وهابیون با پشتوانه دلارهای نفتی بعضی از  کشورهای عربی علی الخصوص عربستان با وسوسه ثروت خود دختران شیعه را علاقه مند به ازدواج کرده و بعد از ازدواج  آنها را  مجبور به گرویدن به آیین وهابیت می کنند.

بسیاری از این دختران به خاطر عقائد خشک وهابیت به شدت از ازدواج خود پشیمان می شوند اما این در حالیست که بسیاری از اینها بعد از ازدواج دیگر موفق به طلاق نمی شوند و سالها باید با این وضیعت بسازند و بسوزند.

یکی از این نمونه ازدواج ها ، ازدواج عبدالحمید ریگی بردار عبدالمالک با یکی از دختران شیعه تهرانی بود که سرگذشت این ازدواج در رسانه ها زنگ هشداری جدی درباره سرنوشت ازدواج وهابیون با دختران شیعه ایرانی محسوب می شود.

مصطفی دیدا بازدید : 2 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

احکام ازدواج موقت و صیغه آن

ازدواج موقت,احکام ازدواج موقت

 

 

 

1. در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست.

 

 

2. خود زن و مرد می‌توانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از یک ساعت تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا ...) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند.  

«صیغه عقد»

 

زن می‌گوید:

 

«زَوَّجتُکَ نَفْسی فی المُدَّةِ الْمَعْلوُمَه عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلوُم» (خودم را به تو تزویج کردم برای مدت معین با مهر معین)

 

بعد مرد می‌گوید:

 

«قَبِلْتُ» (قبول کردم)

 

تبصره: اگر خود مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است. اما باید لفظی را بگویند که معنی «زَوَّجْتُ و قَبِلْتُ» را بفهماند.

 

3. عقد موقت طلاق ندارد بلکه جدا شدن زن و مرد بواسطه تمام شدن مدت عقد و یا بخشیدن مدت (مرد باقیمانده زمان عقد را به زن می‌بخشد) می‌باشد.

 

4. اگر کسی زنی را به عقد خود درآورد، اگر چه نزدیکی نکرده باشد مادر آن زن به آن مرد محرم می‌شود و اگر نزدیکی کرده باشد، اگر آن زن از مرد دیگری دختر داشته باشد دختر آن زن نیز به آن مرد محرم می‌شود و مرد هرگز نمی‌تواند با آن دختر ازدواج کند.

 

5. تعریف عدّه: مدت زمانی را که زن نمی‌تواند با مرد دیگری ازدواج کند عدَه می‌گویند. این مدت پس از طلاق (در عقد دائم) و یا اتمام مدت زمان (در عقد موقت) و یا فوت شوهر شروع می‌شود.

 

6. عدَه عقد موقت دیدن دوبار عادت ماهیانه زنان است. عدَه عقد دائم از زمان طلاق، دیدن سه بار عادت ماهیانه است. عدّه وفات شوهر، چهارماه و ده روز است اگر چه زن یائسه یا متعه باشد.

 

7. زن یائسه (زن غیرسیدی است که سنش بالاتر از پنجاه سال یا سیده‌ای که سنش بالاتر از شصت سال باشد) عدّه طلاق و عدّه اتمام عقد موقت ندارد.

 

8.    اگر مردی زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند آن زن بر او حرام می‌شود.

 

 

منبع:vakileto.parsiblog.com

مصطفی دیدا بازدید : 1 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

6نکته برای داشتن شکمی تخت و صاف!

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.

6نکته برای داشتن شکمی تخت و صاف!

همه‌ی ما آرزو داریم تا شکمی صاف مانند شکم  مدل‌ها و سلبریتی‌ها داشته باشیم. اما برای اکثر ما، داشتن چنین شکمی تنها گفتنش ساده است!                          

 به من اعتماد کنید، اگر یک ست هزار تایی هم درازنشست بزنید، لزوما به شما کمکی در جهت خلاص شدن از شر چربی شکمتان نخواهد شد! این تمرینات کاردیو است که واقعا باعث خواهد شد چربی‌هایتان بسوزد.                             

با وجود این، نکاتی هم وجود دارد که برای رسیدن به  شکمی صاف و تکه تکه، به شما کمک خواهد کرد.                          

  1 - وعده‌های کم حجم تر                         

زمانی که رژیم هستید هیچگاه وعده های غذاییتان را نادیده نگیرید. در عوض، هر سه چهار ساعت یکبار وعده‌ی غذایی کم حجم تری بخورید. اینکار کمک خواهد کرد تا چرخ سوخت و ساز بدنتان بچرخد، و هنگام شام به وسط  غذاها شیرجه نزنید!                       

 2 - آرام بجوید                             

ممکن است نفخ هم باعث شود تا شکمتان بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست بنظر بیاید. پس آرام و به اندازه جویدن می‌تواند کمک کند تا هوای کمتری قورت دهید و البته هضم غذایتان هم راحت‌تر خواهد شد.                       

  3 - مشت بزنید                        

بله، مُشت! بوکس ورزشی عالی برای به فعالیت در آوردن عضلات مرکزی بدن شماست و می‌تواند برای بدست آوردن شکمی تخت به شما کمک کند. از رقص پا و پیچ و تاب خوردن کمرتان گرفته تا پرتاب کردن مشت‌هایتان، هر چه که فکرش را بکنید روی عضلات شکمتان کار می‌کند، عرقتان را در می‌آورد و کلی هم کالری خواهد سوزاند؛ همزمان، کل بدنتان را هم تقویت می‌کند!                                

 4 - نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید                          

 استرس نیز می‌تواند باعث شود تا چربی‌هایتان در اطراف بخش‌های میانی بدنتان اندوخته شود. زمانی که استرس داشته باشید ماده‌ای بنام کورتیزول در بدنتان ساخته میشود که همانند یک هدایتگر امواج چربی‌ها را به سمت بخش‌های میانی بدنتان روانه می‌کند. نگرانی و استرس‌هایتان را کنار بگذارید و تفاوت را در بدن و زندگیتان ببینید!                       

 5 - پروتئین بیشتر                        

مطالعات نشان داده‌اند که پودرهای پروتئین به صاف شدن شکم  کمک می‌کنند، مخصوصا پروتئین وی. حداقل چند بار در هفته یک نوشیدنی پروتئینی مصرف نمایید و ببینید که چربی‌هایتان می‌ریزد!                     

  6 - اکتیو باشید                      

 چربی شکم شما عاشق این است که فعالیتی نداشته باشید. اشتباه نکنید، نیازی به یک ساعت ورزش روزانه در باشگاه نیست، فقط کافیست از روی مبل بلند شوید و کاری بکنید! چه راه رفتن در پارک، چه شنا و چه رقصیدن، بهرحال فعال باشید و عرق بریزید تا سوختن چربیهای شکم تان شروع شود.

 

منبع : فیت نس مگزین

 
مصطفی دیدا بازدید : 5 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غذاهایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید!

این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید.

غذاهایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید!

این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این مقاله فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت تر بخوابید.                

 1. ماست                         

 بدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.                  

  2. موز                        

 موز سرشار از پتاسیم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.                 

3. نخود                        

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.                    

 4. ماهی                   

ماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.                         

 5. شیر گرم پیش از رفتن به رختخواب                     

شیر مقدار زیادی کلسیم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرام بخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.             

  6. برنج                      

غذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!                    

 7. آب آلبالو                     

به بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.                         

 8. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم               

 گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.                       

 9. کلم و کلم پیچ                  

 سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

منبع : تناسب اندام

 

مصطفی دیدا بازدید : 3 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

اثر عزاداری حسینی

دکتر اسماعیل مُجاب «دندانساز»، عجایبی از ایّام مجاورت در هندوستان که مشاهده کرده بود نقل می کرد، می گفت: عده ای از بازرگانان هندو «بت پرست» بودند ولی به امام حسین(ع) علاقه مندند و برای برکت مالشان، هر ساله مقداری از سود کار خود را در راه آن حضرت صرف می کنند، بعضی از آن ها روز عاشورا به همراه شیعیان شربت درست کرده و به عزاداری می پرداختند یکی از آنان عادت داشت که همراه با سینه زنان حرکت کند و سینه بزند.

چون این فرد و مرد، بنا به رسم های مذهبی خودشان بدنش را با آتش سوزانیدند تا تمام بدنش خاکستر شد جز دست راستش و قطعه ای از سینه اش.

بستگانش آن دو قطعه را آوردند. نزد قبرستان شیعیان و گفتند این دو عضو راجع به حسین(ع) شماست.

پس جماعتی از هندو ها  هر ساله شبهای عاشورا در آتش می روند و نمی سوزند و این مطلب مشهور و مسلّم است.


منبع: داستان های شگفت: آیت الله دستغیب

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 4 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

راز قیام بزرگ حضرت زهرا (س)

 

ابوبکر پس از خلیفه شدن، سرزمین فدک را که در جریان جنگ خیبر بدون هیچ درگیری تصرف شد در نتیجه در اختیار پیامبر قرار گرفت و او نیز بر طبق دستور خداوند آن را به حضرت فاطمه (س) بخشید غصب کرد و ضبط اموال بیت المال کرد. بحث این است حضرت زهرا (س) که به اوج وارستگی از دنیا رسیده چرا در مورد غصب ملک خویش این همه حساسیت نشان می دهد چرا چنان آتشین خطبه ای را رقم می زند و برای باز پس گیری فدک تمام مسلمانان را به قیام فرا می خواند آیا فاطمه برای باز پس گیری ملک خود حتی جان هزاران نفر به خطر افتد؟ پاسخ یک اینست با انجام نشدن وصایای پیامبر در مورد خلافت٬ اسلام در چنان پرتگاهی قرار گرفته بود که اگر سکوت می شد و قیام نمی شد چیزی از حقیقت اسلام باقی نمی ماند قیام الهی حضرت زهرا(س) هرگز به خاطر دلبستگی به آن تکه ملک و یا ریاست مملکت نبود بلکه دستمایه ای برای بیداری مردمان بود.

 مطرح سازی فدک دستمایه ای بود برای نجات مردمان و سطحی نگری و ساده انگاری مردمانی که به اغوای شیاطین چون مردگان در سکوتی غم بار خفته بودند. ساز کردن فدک برای دماندن روحی بود در کالبد آن نامردان تا از خواب غفلت و شهوت برخیزند و قیامی بر ضد پیشوایان ضلالت به سامان رسانند.

فاطمه (س) می خواست با محکوم ساختن غاصبان فدک به صحیفه ی جاودانه ی تاریخ ثابت گرداند که مدعیان دروغگوی خلافت بیش از هر چیز در پی شهوت٬ پست و ریاستند و برای پیشوایی امت هیچ صلاحیتی ندارند.

                                                        

منبع: جامی از زلال کوثر- آیت الله مصباح یزدی       

 

 

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 3 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

« آنـان كـه عـرش را حـمـل مـى كـنند و آنان كه پيرامون عرشهستند پروردگار خود را حمد و تـسـبـيـح مـى گـويند و به او ايمان دارند و براىكسانى كه ايمان آورده اند استغفار مى كنند كه اى پروردگار ما سعه رحمت و علم تو همهچيز را فرا گرفته پس كسانى را كه توبه كردند و راه تو را پيروى نمودند بيامرز و ازعذاب جهنم حفظ فرما.»                سوره مومن(غافر) آیه 7

 

دو نكتهكه از دعاى ملائكه استفاده مى شود

 و ازايـن آيـه كـه مـشـتـمـل بـر دعـاى مـلائكه و درخواست ايشان براى مؤ منين است دونكته استفاده مى شود:

اول ، رعـايـت ادبـى اسـت كـه مـلائكـه در دعـاى خـودكـرده انـد و قـبـل از درخـواسـت حـاجـت ، خـداى عـزيـز را حمد و ثنا گفته اند وعلاوه بر اين ، از اسماى حسناى او اسمايى را كه مناسب با درخواستشان بوده شفيع قرارداده اند.دوم ايـنكه ، درخواست آمرزش را قبل از درخواست بهشت كرده اند و اينمعنا يعنى ذكر آمرزش قـبـل از ذكـر بـهـشـت، در كـلام خـداى تـعالى هر جا كه با همآمده اند مكرر آمده . و همين هم با عـقـل مـوافـق اسـت ، بـراى ايـنـكـه بـه دسـتآمـدن اسـتـعـداد بـراى درك هـر نـعـمـتـى ، بـا زوال [از بین رفتن] موانع تامين مى شود، يعنىاول بايد موانع برطرف گردد، بعد نعمت به دست آيد.

 

منبع:تفسير الميزان جلد 17 -  علامه طباطباييرحمه الله عليه

 

مصطفی دیدا بازدید : 2 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



کسی که سخن بسیار گویدلغزش هایش فراوان شود

و کسی که لغزش هایش فراوان شودحیا وشرمش کم گردد

و کسی که حیا ئش کم گردد حالت خودداریش از گناه کاهش یابد

و کسی که خودداریش از گناه کاهشیابددلش بمیرد

و کسی که دلش بمیردبهدوزخ رود وآتش بگیرد

و کسی که بداند گفتارش عملی از اعمال اوست (و باید جوابگوی آثار و پیامدهای آن باشد) جز در موارد ضروری کم حرف خواهد بود.

منبع: نهج البلاغه حکمت 349

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 2 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تغییر قبله

پیامبر اسلام در مدت اقامت خود در مکه و مدتی پس از هجرت به امر خداوند به سوی (بیت المقدس) نماز می خواندند. پس از آنکه یهود، دشمنی خود را آشکار کردند این موضوع را دستاویز تبلیغ و سم پاشی بر ضد پیامبر قرار داده، می گفتند. او در آئین خود استقلال ندارد و به سوی قبله ما نماز می خواند. پیامبر اسلام از این وضع آزرده خاطر شده و در تنگنا قرار گرفته بود و شبها به اطراف آسمانها نگاه      می کرد و انتظار نزول وحی را داشت تا با رسیدن فرمان جدید، تبلیغات یهود قطع شود. هفده ماه پس از هجرت هنگامی که پیامبر اسلام با مسلمانان دو رکعت از نماز ظهر را به سمت بیت المقدس خوانده بود، فرشته وحی نازل شد و فرمان تغییر قبله را ابلاغ (صادر) و پیامبر را به سوی کعبه برگردانید و پیامبر، دو رکعت بعدی را به سوی کعبه گزارد. فرمان خدا چنین بود، نگاه تو را به آسمان به انتظار نزول وحی       می بینیم. اکنون تو را به سوی قبله ای که از آن خشنود باشی می گردانیم، پس روی خود را به سوی مسجدالحرام برگردان، و هر جا باشید روی خود را به سوی آن برگردانید. یهود به خوبی می دانند این فرمان حقّی است که از ناحیه پرورد گارشان صادر شده است در کتاب های خود خوانده که پیامبر اسلام به سوی دو قبله نماز می خواند و خداوند از اعمال آن ها غافل نیست.  بقره (144)

تغییر قبله که استقلال را از این نظر تأمین کرد، حادثه ای گران بود. آنها این بار این نغمه را ساز کردند که چرا مسلمانان از قبله چند ساله خود صرف نظر کردند؟ خداوند پیش از فرمان تغییر قلبه، این موضع گیری آنها را به پیامبر گوشزد کرده، و پاسخ آن را برای او شرح داده بود که مشرق و مغرب و تمام نقاط روی زمین مربوط به خداست و به هر سو که او دستور دهد، باید نماز گذارد.

 


منبع:تاریخ اسلام (از جاهلیت تا رحلت پیامبر(ص)مؤلف: مهدی پیشوایی    

مصطفی دیدا بازدید : 2 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 نام: شهید عبدالکریم هاشمی نژاد

محل تولد: درسال 1311درشهرستان بهشر از استان مازندران

محل شهادت: تیرماه 1360 توسط منافقان کوردل

 محل دفن : دارُالزُهد حرم علی بن موسی الرضا (ع)

منبع: کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک

 

زندگی نامه

شهید عالی قدر درخانواده ای مُتدین ومستضعف دیده به جهان گشود دوران کودکی اودرخفتان رژیم شیطانی پهلوی درمغازه ی کوچک نفت فروشی سپری شد. ا و در اوج جوانی به حوزه ی علمیه آیت الله کوهستانی رفت وپس ازآموختن دروس ابتدایی فقه وارد حوزه ی علمیه ی قم شد ونزد اساتید بزرگی درس را آموختند. وی درسال 1335 با بانویی از نوادگان اطهر(س) ازدواج نمود و در سال1340 درشهر مقدس مشهد اقامت گزیدند .

(فعالیت های سیاسی او)

اودر زمینهای سیاسی ومذهبی فعالیت های زیادی انجام می داد و به جوانان درس اخلاق وفقه می آموختند حتی به خاطر این کارها چندین بارتوسط ساواک دستگیرشدند و به کار خود ادامه دادند از دیگر کارهای او این بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کمک دوستانش پادگان لشکر 77 وپادگان مشهد را از دستبُرد افراد فرصت طلب حفظ کردند و او حتی چندین بار از پذیرش شغل های دولتی امتناع کردند وتنها درآمد ایشان  ازطریق سخنرانی ها وتالیف کتاب بود.

 

 

 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 137
  • بازدید کلی : 889