loading...
مصطفی دیدا
مصطفی دیدا بازدید : 1 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کلسترول خونتان بالاست؟

کلسترول خون
مصرف انواع مغزها و آجیل خام در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد مصرف انواع مغزها و آجیل خام در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

در این تحقیق، 25 مطالعه مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مصرف روزانه حدود 67 گرم انواع مغزها، سطح کلسترول تام خون را به میزان زیادی کاهش می دهد.
افزایش کلسترول خون یکی از عوامل پرخطر در بروز بیماری های قلبی- عروقی و حملات قلبی به شمار می رود.

البته باید این نکته را نیز مدنظر داشت که مغزها به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، کالری بالایی دارند، بنابراین مصرف بی رویه آنها نه تنها اثرات مفید این خوراکی را خنثی می کند بلکه موجب افزایش وزن و چاقی می شود. بنابراین توصیه می شود برای بهره مندی از اثرات مفید مغزها، مقدار کمی آجیل خام در رژیم غذایی روزانه خود لحاظ کنید.

منبع : سیمرغ

 

 

 

مصطفی دیدا بازدید : 1 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ایران دوباره به شرکت گوگل بخاطر اسم خلیج فارس اعتراض نموده که در نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شده است برای همین هم شرکت گوگل اعتراض ایران را قبول کرده و گفته راجب این دو رای گیری اینترنتی انجام میگیره که رای هر کدام بیشتر شد به اسم همان ثبت می شود.وارد سایت شوید ، سمت راست دو دایره هست،روی خلیج فارس کلیک کنید و بعد روی Vote ... کلیک کنید با موفقیت و پیروزی اینهم آدرس سایت http://www.persianorarabia

مصطفی دیدا بازدید : 2 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



تأیید رانت 3هزار میلیاردی

روزنامه وطن امروز نوشت: موضوع رانت 650 میلیون یورویی (3 هزار میلیارد تومانی) با نشست خبری دیروز احمد توکلی وارد فاز جدیدی شد؛ بنا به اعلام عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارسال شده است. به گزارش «وطن امروز» احمد توکلی بعد از نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های بسیار زیاد درباره رانت 650 میلیون یورویی وزارت صنعت به یک تاجر خاص با ارائه اسناد و مدارک به توضیح این تخلف آشکار پرداخت و از تایید رانت بودن این اقدام توسط دیوان محاسبات خبر داد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: دیوان محاسبات کشور به عنوان اولین دستگاه نظارتی که موضوع رانت‌های واردات کالا را به آن ارجاع داده بودم، گزارش خود را ارائه کرده که همین نشانه این است که کارهای ضد فساد در کشور قابل پیگیری است. به گزارش«وطن امروز»، احمد توکلی درجمع خبرنگاران اعلام کرد: دیوان محاسبات در پاسخ به نامه من درباره رانت 650 میلیون یورویی، رانت وزارت صنعت به یک شرکت خاص را تایید کرد. وی ادامه داد: کمیسیون‌های اصل 90 و اقتصادی نیز همین روزها درباره این موضوع گزارش خود را منتشر می‌کنند. توکلی افزود: اثر اقتصادی رانت و تبعیض مهم است، چون این پدیده موجب کاهش کارآیی اقتصادی می‌شود و در نتیجه هم تولید پایین می‌آید و هم قیمت بالا می‌رود، این همان چیزی است که ما از آن می‌نالیم و مردم فشارهای آن را تحمل می‌کنند. نماینده مردم تهران ادامه داد: تشدید بیکاری و تورم و نیز گسترده‌تر شدن رکود تورمی ناشی از وجود رانت و تبعیض است. وی با اشاره به خطر دیگر رانت و تبعیض گفت: خطر دیگر آن، خطر دمپینگ است، یعنی پیدا شدن شرایط تجارت تهاجمی به این معنا که یک نفر بتواند در بازار قیمت را بالا و پایین کند و همه ضررهای ناشی از تبعیض و رانت در اینجا نمایان می‌شود.

مصطفی دیدا بازدید : 2 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)




گنجینه ها

 

 

خلیج فارس آن همه ماهی دارد که می‌شود دویست کشتی صید صنعتی -از آن کشتی‌هایی که ماهی‌ها را دویست کیلو دویست کیلو در حلق‌های بزرگ و وحشتناک خویش هُرت می‌کشند- سالی دویست میلیون ماهی دویست‌ کیلویی بگیرند، اما کجاست آن شجاعت و توکل و عشقی که یکی مثل «مهدوی» یا «بیژن گُرد» بر یک قایق موتوری بنشیند و به قلب ناوگان الکترونیکی شیطان در خلیج فارس حمله برد؟ می‌پرسد: «این شجاعت و توکل و عشق به چه درد می‌خورد؟» هیچ! به درد دنیای دنیاداران نمی‌خورد، اما به کار آخرت عشاق می‌آید، که آنجاست دار حاکمیت جاودانه عشاق...
شهید آوینی

***

به گزارش خبرگزاری فارس، سال 1366، سال آغاز اولین دور از جنگ‏هاى دریایى میان قواى نظامى جمهوری اسلامی ایران و ناوگان متجاوز خارجى بود که این جنگ در ادبیات سیاسى با نام «جنگ اول نفت‏کش‏ها» شناخته مى‏شود.

مسئولیت اصلى عملیاتى در این میدان، بر عهده نیروى دریایى سپاه پاسداران بود و روش عملیاتى سپاه بر استفاده از قایق‏هاى کوچک تندرو موسوم به «عاشورا» و «طارق» تکیه داشت.

نقطه اوج این جنگ، طرح ناکام حمله به بندر نفتى «رأس الخفجى» و عملیات موفق سرنگون ساختن هلى‏کوپترهاى نیروى دریایى آمریکا بود که توسط «ناو گروه‏هاى قرارگاه نوح نبى(ع)» به فرماندهى شهید «نادر مهدوى» به اجرا درآمد.

 در جریان «عملیات شهادت‏طلبانه» علیه هلى‏کوپترهاى آمریکایى، اکثر اعضاى این ناو گروه به شهادت رسیدند، اما بدون شک 16 مهر ماه 1366 را بواسطه رویارویی مستقیم با "شیطان بزرگ" در خلیج فارس، باید یکی از درخشان‌ترین مقاطع ‌تاریخ دفاع مقدس دانست .

مصطفی دیدا بازدید : 0 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

  

 

 

 

 

«طفلی به نام شادی دیری‌ست گم شده ست//با چشم‌های روشن براق//با گیسویی بلند به بالای آرزو//هرکس از او نشانی دارد//ما را کند خبر//این هم نشان ما//یک سو خلیج فارس//سوی دگر خزر.»

  • شفیعی کدکنی



«ای آب نیلگون و گهربار کشورم‏//ای آخرین پناهم و مأوا و سنگرم‏/آنان که خون خویش به کام تو کرده‌اند‏//حکم خلیج فارس به نام تو کرده‌اند‏/تـا خـاک سرخ بانه و مهران سرای ماست‏/‏ای دل، بـخوان ترانه به نام خلیـج فارس‏/گـلبانگ عاشقـانـه بـه‌نـام خـلیج فـارس»

مصطفی دیدا بازدید : 2 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
شهدای جنگ نفتکش ها

 

 

بچه هایی که به آب زدند از جنس همان هایی بودند که در خشکی می جنگیدند، از جنس همان همت ها، خرازی ها، باکری ها و ... .

اما چرا!! ؟ چرا اینقد بی تفاوتی ؟! کمی توجه به این شهدا، همان هایی که راه را برای شما و ما هموار کردند چیزی را کم نمی کند.!!!

واقعا برایم جای سوال است که چرا شهدای دریایی بوشهر، به این اندازه گمنام واقع شده اند؟؟!!!

برایم حتم است که تا الان جوانان نسل سومی اسمشان را نشنیده اند.!!!

شهدای بوشهری که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، نقش به سزایی داشته اند، شما قضاوت کنید، چرا نام و نشانی از آن ها نباید باشد؟؟؟

فکر نمی کنم پاسخگوی جان فشانی و از خودگذشتگی شان این باشد که در تقویم یادشان، تنها یک روز اختصاص داده باشیم، آن هم سالگرد عروجشان.

چرا صداوسیما برای برنامه های بی قید و بند وقت دارد ولی برای شهدا نه!!! 


برچس
روز مردونگی صاحبان سنگرمون مبارک

یه روزی بود که خیلی ها دل تو دلشون نبود . آخه یه عده ای میخواستن دریاشون رو، خلیج همیشه فارسشون رو خلیج عرب بنامند، غیرتشون قبول نکرد که بمونن تو خونه هاشون و دست روی دست بذارن تا هرکس هر غلطی دلش خواست انجام بده.

اونا جونشون رو حالا دادن برای ما، برای یه قطره از آب دریاشون، برای یه ذره خاکشون، ولی خداییش ماها براشون چیکار کردیم؟؟؟

اونا مردونگی کردن و جونشون رو دادن برا ناموس کشورشون و حالا بعضی از مردای کشورشون دستی دستی غیرتشون رو کنار میذارن و اوضاع حجاب خانماشون شده .....

فقط شرمندگی می مونه و شرمندگی.

روز مرد روز ازخودگذشتگی مردای مردی که از جونشون گذشتن تا نامسشون، یه ذره از خاکشون و یک قطره از آّب دریاشون به دست دشمن نیفته،

مصطفی دیدا بازدید : 3 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ابوسعيد خدرى گفت رسول اكرم (ص) فرمود:

يكون عند انقطاع من الزمان و ظهور من الفتن رجل يقال له: المهدى يكون عطاؤه هنيئاً .

در آخرالزمان و موقعى كه آشوبها پديد آيد، مردى به قدرت مى رسد كه به او مهدى گفته مى شود كه بخشش او گوارا باشد.

 

ابو سعيد خدرى روايت كرده كه پيغمبر فرمود :

يخرج رجل من اهل بيتى و يعمل سنتى و ينزل الله له البركة من السماء وتخرج الارض بركاتها و تملاء به الارض عدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً و يعمل على هذه الامة سبع سنين و ينزل بيت المقدس .

مردى از اهل بيت من به سلطنت خواهد رسيد كه به سنت من (آن طور كه بايد) عمل نمايد و خداوند از آسمان براى وى روزى فرستد، و زمين آنچه دارد، بيرون دهد و او زمين را پر از عدل كند چنان كه پراز ظلم و ستم باشد او به بيت المقدس درآيد و هفت سال سلطنت نمايد.

 

ثوبان از پيامبر (ص) روايت نموده كه فرمود:

اذا رأيتم الرأيات السود قد اقبلت من خراسان فائتوها و لو حبوا على الثلج فيها خليفةالله المهدى . 

چون پرچمهاى سياه ببينيد كه ازسوى خراسان مى آيد به استقبال آن بشتابيد هرچند با رفتن از روى برف باشد زيرا كه همراه آن جماعت مهدى خليفة الله است .

مصطفی دیدا بازدید : 1 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 سؤالات بسیار و متفرقه‌ای در باره‌ی احکام ازدواج موقت مطرح می‌گردد. با تذکر یه این مهم که آن چه ذیلاً ایفاد می‌گردد کلیات است و هر کس باید برای اطلاع دقیق‌تر از آخرین استفتائات با مرجع تقلید خود مرتبط باشد، توجه کاربران گرامی به نکات ذیل جلب می‌شود.

الفعقد ازدواج تنها طریق مشروع و سالم در برقراری ارتباط همسری بین زوجین است و در این امر فرقی بین ازدواج و دائم نمی‌باشد. پس طرفین پس از جاری شدن عقد، زن و شوهر یک دیگر محسوب می‌گردند و تنها تفاوت در این امر این است که در عقد موقت، پایان این ازدواج از پیش تعیین و توافق شده است.

ب تفاوت‌هایی در تعهدات زن و مرد در ازدواج موقت با ازدواج دائم وجود دارد، از جمله آن که:

   1. - ذكر نشدن مهر در عقد دائم، عقد را باطل نمى‏سازد ؛ بر خلاف عقد موقت.

2. - زن و شوهر در عقد دائم از یكدیگر ارث مى‏برند ؛ بر خلاف عقد موقت.

3. - جایز نیست زن و شوهر در عقد دائم شرط كنند كه نزدیكى انجام نگیرد ؛ بر خلاف عقد موقّت (زن می‌تواند شرط کند که نزدیکی صورت نگیرد، اما اگر بعداً راضی شد، مانعی ندارد)

4. - شوهر در عقد دائم باید نفقه زن را بپردازد ؛ برخلاف عقد موقّت.

5. - زن در عقد دائم بدون اجازه شوهر نمى‏تواند بیرون برود ؛ ولى در عقد موقت مى‏تواند ؛ مگر آنكه باعث تضییع حق شوهر شود.

6 - ذكر مدت در عقد دائم لازم نیست ؛ ولى در عقد موّقت باید حتماً مدّت ذكر شود. (چنانچه از تعیین زمان غافل شوند، عقد نکاح موقت به عقد  دائم بدل  خواهد شد و عقد منعقده ، دیگر، منقطع نیست و تمام احکام دائم بر این عقد بار خواهد شد – یعنی حتی برای جدایی باید صیغه طلاق جاری کنند و احکام طلاق بر آنها مترتب می‌باشد).

ج صرف رضایت بین زن و مرد یا نیّت قلبی کافی نیست و حتماً باید صیغه عقد (دائم یا موقت) جاری شود. برای عقد موقت حتماً باید زمان و مهریه از پیش تعیین شده باشد.

د بنا بر احتیاط، خطبه‌ی عقد (که ایجاب از طرف زن و قبول از طرف مرد است) باید به عربی صحیح خوانده شود. و طرفین خودشان می‌توانند این خطبه را بین خود جاری کنند و نیازی نیست که حتماً دیگری را وکیل بگیرند. به عنوان مثال در عقد موقت، پس از آن که زمان و مهریه تعیین شد، زن به قصد انشاء، یعنی به قصد محقق شدن این ازدواج بگوید: «زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلوُمَةِ عَلَی المَهْرِ الْمَعْلُومِ» و مرد نیز به قصد انشاء بگوید: «قَبِلتُ»، صحیح است و عقد منعقد شده است.

اما اگر (بنا به اجازه بسیاری از فقها) به زبان دیگری (مثلاً به فارسی) می‌خوانند، حتماً باید لفظ ازدواج یا نکاح آورده شود. مثلاً اگر زن بگوید: «خود را در مدت معلوم و با مهر معین شده به ازدواج تو در آوردم» و مرد نیز بگوید: «قبول کردم»، عقد ازدواج موقت محقق شده است.

- دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می‏دهد، اگر بخواهد ازدواج دائم یا موقت کند، چنانچه باکره باشد، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد و اگر به واسطه ازدواج دائم یا موقت باکره نباشد، اذن پدر برای او لازم نیست و اگر پدر یا جد پدری او زنده نباشند، کسب اجازه از دیگران (مثل مادر یا برادر یا عمو و دایی و ...) لازم نیست.

توضیح: برخی از فقها «اذن پدر برای دختر باکره» را «احتیاط واجب» دانسته‌اند، و در احتياط واجب مقلد می‌تواند به مرجع تقليد ديگری رجوع نمايد.

مصطفی دیدا بازدید : 0 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

و ذاالنون (يونس‏]) را (به ياد آور) در آن هنگام که خشمگين (از ميان قوم خود) رفت؛ و چنين مي‏پنداشت که ما بر او تنگ نخواهيم گرفت؛ (امّا موقعي که در کام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمتها(ي متراکم) صدا زد: (خداوندا!) جز تو معبودي نيست! منزّهي تو! من از ستمکاران بودم.  87الانبیاء

 این پیامبر عظیم الشان شروع دعای خویش را بعد از اعتراف به یگانگی خداوند، منزه دانستن او در گرفتار شدنش به این بلیه می داند. در ادامه نیز خداوند چنین ادبی را در خواندن خویش و اجابت دعای مومنین به عنوان الگویی فراگیر معرفی کرده و  به بندگانش یاد می دهد که اگر چنین خالصانه مرا بخوانید شمارا اجابت خواهم کرد.

فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنجِي الْمُؤْمِنِينَ

ما دعاي او را به اجابت رسانديم؛ و از آن اندوه نجاتش بخشيديم؛ و اين گونه مؤمنان را نجات مي‏دهيم!   88الانبیاء

چندنکته اساسی ومهم را می توان از این آیه سرمشق قرار داد.

اول اینکه حضرت یونس(ع) سرچشمه و ریشه گرفتاری را در خود و عمل خویش جستجو کرد و با کمال ادب دعای خویش را خاضعانه به درگاه الهی عرضه کردحال ببینیم که رفتار و ادب ما در برابر خداوند در چنین مواقعی چقدر با اولیای الهی فاصله دارد. شاید خیلی از اوقات که به مصیبتی گرفتار میشویم به جای تحلیل وضع موجود و اندکی تعمق و  تفکر فورا ناله مان به آسمان میرود که خدایا چرا با من این کار رو کردی ؟ یا خدایا از بین این همه آدم چرامن؟ در صورتی که اگر ما نیز به این معنا اعتقاد قلبی داشته باشیم که خداوند خیر مطلق است و در بدی ها و مصیبت هایی که به ما می رسد یا خود مقصریم و نتیجه عملمان جز این نیست و یا از سوی دیگر مردم دچار ازار و اذیت شده ایم؛ ما نیز رفتاری نورانی خواهیم داشت که سرمنشا خیر و برکت برایمان خواهد بود

نکته بعد اینکه قرآن در این آیه سه کلید استجابت دعا را به زیبا ترین شکلی بیان کرده است.اول اقرار به یگانگی خداوند و توحید، دوم تنزیه پروردگار و سوم اقرار به گناه در پیشگاه الهی. اینچنین است که خداوند الگویی را برای تمامی مومنان در طول تاریخ معرفی می فرماید و بیان میکند که هرکس با چنین حالی خداوند را بخواند سنت الهی است که پاسخش را دهد و از بلیه رهایش سازد و دعایش را به اجابت رساند.

مصطفی دیدا بازدید : 1 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

- حکایت آن درخت

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.

عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت:

«دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت :« راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت.

بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت. باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت:«کجا؟» عابد گفت:«تا آن درخت برکنم»؛ گفت«دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند» در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: « دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟»

ابلیس گفت:« آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی»



تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 777